Data: 24/10/2.012
Avui he pogut assistir a la sessió d'un noi de 4t d'ESO. A mitja sessió li ha comentat a la pedagoga, que estava cansat que a casa seva li preguntessin sempre amb qui queda, on va, què fa, etc.
Resulta que des de fa unes setmanes té novia, però li fa vergonya dir-ho als seus pares.
Després d'estar abordant aquest tema amb la pedagoga, han acordat enviar un mail als pares per donar la notícia, amb la condició de que aquests no l'abordin amb preguntes.
Han estat pensant com havien de redactar el mail, la pedagoga ha incidit en les idees clau que volia transmetre el noi, han repassat amb el corrector ortogràfic les faltes, han utilitzat el diccionari del google per buscar paraules que el noi no estava segur com s'escrivien en català, etc.
Aquesta sessió m'ha permès veure de forma directa com incorporar les noves tecnologies en el treball amb els adolescents, a part de que és un aspecte motivador per a ells i que utilitzen habitualment, també els ensenya a com treure'n el màxim profit, utilitzant estratègies i recursos que els ajudin en el redactat, l'ortografia, etc.
Com a curiositat us adjunto un enllaç on es recullen diversos estudis que s'estan realitzant per tal d'analitzar la utilització de les TIC en l'ensenyament secundari, s'intenta esbrinar de forma rigurosa quins avantatges aporten l'ús de les TIC en l'educació.
http://www.contic.udl.cat/ca/projectes/tic
Bones Montse! he visitat la pàgina que recomanes, m' nteressa els problemes de conducta en els adolescents i les pautes per pares de fills adoptats, em vendran molt bé, com a mare i futura psicopedagoga, gràcies!
ResponEliminaM'alegro que t'hagi anat bé. Si necessites qualsevol altra cosa, ja m'ho diràs.
EliminaEns anem llegint!!