dilluns, 22 d’octubre del 2012

Treball de les habilitats socials en un adolescent

Data: 10/10/2.012

Aquest dia vaig poder observar una sessió amb un alumne de 3r d'ESO. En principi havien de treballar conceptes matemàtics, concretament les fraccions, operacions amb decimals, etc.
A mitja sessió però, l'alumne va explicar una situació viscuda a l'aula: un company li va demanar ajuda per copiar-se els deures i ell va dir que no els havia fet, tot i que no era cert, per no deixar-li.
La psicopedagoga, li va anar plantejant preguntes, per tal d'ajudar-lo a que ell mateix es plantegés, com havia actuat, i quines altres opcions podia disposar, si no volia deixar els seus deures.

Aquest fet, em va fer adonar de la importància de flexibilitzar, la psicopedagoga tenia un plànning, que era treballar matemàtiques, però va aprofitar la situació plantejada per l'alumne, per ajudar-lo a trobar diferents estratègies per poder afrontar-ho.

Un altre aspecte que em vaig adonar, és que en alumnes amb dificultats d'aprenentatge i que a més estan en plena adolescència, el treball de les habilitats socials pot ser crucial per tal d'ajudar-los a sentir-se més segurs d'ells mateixos i augmentar la seva confiança en ells mateixos.
Tenir les suficients estratègies per fer front als conflictes, imprevistos, situacions socials que es produeixen a l'aula, pot contribuir positivament en el seu desenvolupament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada