dissabte, 1 de juny del 2013

Expectatives

Data:3,8 i 10 d'abril

OBJECTIUS:

Conèixer l'autopercepció que tenen els adolescents sobre les seves pròpies habilitats i destreses.
Reflexionar sobre la incidència d'una baixa autoestima en els aprenentatges.

DESCRIPCIÓ DEL TREBALL REALITZAT:

Aquesta activitat va consistir en demanar als adolescents que realitzessin una activitat manipulativa senzilla, concretament havien d'enroscar amb un tornavís diverses figures geomètriques a través d'uns cargols que es fixaven en un plafó.
Abans de realitzar l'activitat els vaig demanar que diguessin quantes figures geomètriques creien que podrien enroscar en 3 minuts. Els vaig deixar que fessin una prova i els vaig tornar a demanar que em diguessin quantes figures creien que farien desprès de practicar-ho. Després vam fer l'activitat i vam analitzar quins objectius s'havien marcat.

AVALUACIÓ:

Tinc present els següents aspectes per avaluar l'activitat:
1.Quantes figures creu que podrà fer abans de realitzar l'activitat: O.3 A.2
2.Quantes figures creu que podrà fer després de fer una prova: O.3 A.5
3.Quantes figures fa al finalitzar l'activitat: O.7 A.7
4.Reflexió que fa al finalitzar l'activitat: O.S'ha posat nerviós al realitzar l'activitat, volia superar-se i per això ha mantingut la previsió de 3 figures, tot i que reconeix que després de provar-ho s'ha adonat que en podria fer més, però ha volgut mostrar-se prudent.
A. Reconeix que al principi s'ha fixat un baix nombre de figures per desconeixement de l'activitat. En canvi, al provar-ho s'ha adonat que no era tant difícil i ha augmentat el nombre. Arriba a la conclusió que a vegades no és conscient realment de les seves possibilitats.

OBSERVACIONS PERSONALS:

Em va sorprendre comprovar les baixes expectatives que tenien d'ells mateixos. La baixa autoestima que presenten està interferint en el seu aprenentatge, tal com vaig poder descobrir en l'assignatura de Psicologia de la Personalitat, l'autoestima és important perquè condiciona l'aprenentatge . En aquest cas, la baixa autoestima no permet que presentin una bona predisposició per aprendre.
També facilita la superació de les dificultats personals. En aquest cas, es senten poc capacitats per enfrontar-se als fracassos i als problemes que se'ls presenten. No confien en les seves pròpies capacitats i possibilitats.
Un altre aspecte que està relacionat amb l'autoestima és que permet que la persona pugui prendre les seves pròpies decisions.
I per últim, possibilita una relació social positiva, ja que la persona es sent més segura d'ella mateixa i pot relacionar-se millor. A partir d'aquesta activitat, vaig confirmar la idea que ja tenia, que per realitzar la intervenció psicopedagògica no ens hem de centrar únicament en els problemes d'aprenentatge, sinó que hem de tenir en compte la globalitat de la persona o tal com diria Bronfrenbremer, la interacció que estableix amb els diversos sistemes que l'envolten.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada