diumenge, 19 de maig del 2013

Com estudio?

Data: 25 i 27 de març

OBJECTIUS:

Aplicar diferents estratègies d'estudi.

Reflexionar sobre les tècniques d'estudi que més s'adapten a les seves necessitats.


DESCRIPCIÓ DEL TREBALL REALITZAT:

Aquesta activitat ha consistit en partir d'un tema que havien d'estudiar els adolescents per l'escola, se'ls ha proposat que estudiessin com ho farien a casa seva.


AVALUACIÓ:

Per avaluar l'activitat he partit de la següent graella d'avaluació:
 

O.
A.
Com s’ha organitzat l’estudi
Ha consultat en l’agenda escolar el tema que ha d’estudiar.
Ha consultat en l’agenda escolar el tema que ha d’estudiar. En el llibre de text, havia senyalat els apartats que la mestra havia destacat.
Procediments que ha utilitzat
Lectura en veu alta, realització d’un esquema, aprenentatge bàsicament memorístic.
Lectura silenciosa, subratlla les idees principals, realitza un resum del tema utilitzant diversos colors per organitzar la informació. Aprenentatge memorístic, però també intenta comprendre els conceptes que ha d’aprendre, tot i que li costa relacionar-los entre sí.
Dificultats que s’ha trobat
Desconeixement de paraules concretes.
Desconeixement de paraules concretes.
Com ha resol les dificultats
Preguntant a l’adult.
Preguntant a l’adult i utilitzant el diccionari.
Com ha dedicat el temps d’estudi
Interromp l’estudi amb freqüència, es distreu sovint.
Ha estat concentrada tot el temps.
Actitud que ha presentat
Poc motivat pel tema que ha d’estudiar, neguitós, amb ganes d’acabar ràpidament.
Poc motivada pel tema que ha d’estudiar, expectatives negatives envers els coneixements previs que disposa sobre el tema, poca confiança en les seves pròpies capacitats d’aprenentatge.
Com comprova que ha assimilat el que ha estudiat
Comprova en l’esquema que ha realitzat, si ha repetit exactament el que hi ha escrit. No repassa.
Intenta realitzar ella sola, sense cap tipus d’ajuda una activitat referent al tema estudiat.



























OBSERVACIONS PERSONALS:

Al realitzar aquesta activitat m'he adonat de les dificultats que presenten els dos adolescents per realitzar un aprenentatge significatiu. A tots dos els ha costat relacionar els nous conceptes amb els coneixements previs de que ja disposen. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada