Data: 20, 25 i 27 de febrer
OBJECTIU:
Conèixer quina percepció tenen els adolescents d'ells mateixos.
Analitzar els aspectes emocionals que interfereixen en l'aprenentatge dels adolescents.
DESCRIPCIÓ DEL TREBALL REALITZAT:
La primera activitat va consistir en què realitzessin una redacció on expliquessin com són, les indicacions que els vaig donar van ser que fessin referència tant als aspectes físics com els més emocionals, així com creien que els altres els veien.
La segona activitat va consistir en que els vaig presentar una sèrie d'imatges que feien referència a aspectes emocionals i que en triessin 5 que consideressin que els definien. Havien de justificar la seva tria.
Us poso un exemple de les fotografies que els vaig ensenyar:
AVALUACIÓ:
A través de les activitats proposades vaig poder analitzar quins aspectes destacaven més els dos estudiants: per una banda, l'A. va comentar "em poso nerviosa en els exàmens, però també en la vida, quan no em surt una cosa em frustro." En la redacció es mostra insegura, comenta que no sap com fer-ho, necessita que li faci propostes concretes.
Pel que fa a l'O. destaca el fet de que es defineix com a "distret", "no m'agrada estudiar i a vegades m'avorreixo a classe", "m'agrada divertir-me amb els amics"
OBSERVACIONS PERSONALS:
Al realitzar la primera activitat, la que fa referència a la descripció, em vaig adonar que no els quedava clar exactament què havien de fer, per això, vaig reformular l'activitat i la vaig introduir com si haguessin d'omplir un perfil de facebook. Vaig posar algunes preguntes concretes com per exemple: descriu com ets físicament, quines aficions tens, com creus que et veuen els teus amics, etc. D'aquesta manera, crec que els va ser més motivador i van poder realitzar l'activitat totalment.
Pel que fa a les imatges, en algunes no tenien massa clar què significaven i m'ho van preguntar, això em fa pensar que hauria de buscar unes imatges que representessin més clarament l'aspecte que volia fer referència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada