dimarts, 2 d’abril del 2013

Avaluació dels coneixements previs

Data: 18 i 20 de febrer

OBJECTIUS:

Analitzar els coneixements previs que disposen els estudiants respecte a les tècniques d'estudi.
Valorar quin ús en fan i si és adequat a les seves necessitats.

DESCRIPCIÓ DEL TREBALL REALITZAT:

Vaig elaborar un qüestionari, basant-me en els principals aspectes referents a les tècniques d'estudi que he aconseguit a través de la recerca bibliogràfica que he realitzat.
En aquest qüestionari s'analitzaven els següents elements que intervenen en el procés d'estudi:
  1. Factors externs (context, condicions ambientals...)
  2. Planificació (com s'organitza)
  3. Mètode (com estudia)
  4. Com s'afronten als exàmens
 AVALUACIÓ:

A través de les respostes escrites en el qüestionari, he pogut detectar quins coneixements previs disposen i quins punts en comú tenen els dos adolescents. Per exemple: cap dels dos utilitza un lloc fixe per estudiar, tot i que tots dos disposen a la seva habitació d'una taula per fer-ho. Tots dos retiren el mòbil de sobre la taula quan han d'estudiar, preparen el material que necessiten abans de fer les tasques escolars, utilitzen l'agenda, etc.
 En canvi, també hi ha punts en que no coincideixen, com per exemple, en els exàmens, si no entén alguna pregunta, un dels estudiants li pregunta al professor/a, en canvi, l'altre estudiant passa a la següent pregunta i la deixa en blanc.

OBSERVACIONS PERSONALS:

Haig de reconèixer que estava una mica nerviosa al realitzar aquesta activitat, ja que era la primera intervenció que realitzava amb aquests dos adolescents. La veritat és que em va sorprendre agradablement la seva disposció i col·laboració en tot moment.
Vaig optar perquè al final del qüestionari em dibuixessin el lloc on habitualment estudien, per tal d'incorporar un element gràfic i no se'ls fes tant pesat el fet de respondre a les preguntes del qüestionari.
En un principi la meva idea inicial era de donar el qüestionari i que el responguessin, però al moment de realitzar l'activitat, vaig optar per establir una entrevista semiestructurada. D'aquesta manera, vaig "trencar el gel" i penso que vaig evitar transmetre la sensació de que els estava avaluant, només els vaig comentar que m'interessava saber com estudiaven a casa.
Valoro positivament aquest canvi d'última hora, perquè penso que va contribuir a que les seves respostes fossin sinceres i reals i no es sentissin examinats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada