Després de realitzar les activitats que tenia programades per l'avaluació inicial, vaig analitzar tota la informació que havia recollit i vaig elaborar una rúbrica d'avaluació.
Us adjunto un exemple de la graella que vaig elaborar, (falten altres criteris que vaig avaluar):
AVALUACIÓ INICIAL
|
||||
CRITERIS AVALUATS
|
JUST
|
CORRECTE
|
BÉ
|
EXCEL·LENT
|
Factors
externs
|
No té un
lloc fixe per estudiar. L’ambient on estudia és sorollós, sense il·luminació.
Té a l’abast
objectes que el poden distreure: mòbil, ordinador...
No es
prepara el material que necessita abans d’estudiar.
|
No té un
lloc fixe per estudiar, però ho combina amb dues habitacions.
Guarda el
mòbil abans d’estudiar, però té l’ordinador a l’abast.
Es
prepara el material prèviament a estudiar.
|
Estudia
en un lloc fixe amb bona ventilació, il·luminació i silenciosa.
No té a l’abast
cap objecte que el pot distreure.
Es prepara
el material prèviament a estudiar.
|
Té un
lloc d’estudi fixe que és el més tranquil de casa.
Té una
gran taula d’estudi on hi ha tot el material ordenat que pot necessitar i no
hi ha res que el pugui fer distreure.
Té un
tauler d’anuncis on hi ha informació referent a les feines que ha de
realitzar, sense cap tipus de pòster o imatges que pugui distreure.
|
Vaig arribar a la conclusió que els adolescents tenien coneixements previs sobre les tècniques d'estudi, però no sempre les portaven a la pràctica quan havien d'estudiar a casa.
Pel que fa als aspectes emocionals, tots dos presentaven una autopercepció equivocada d'ells mateixos, respecte a les seves capacitats per afrontar els aprenentatges.
Pel que fa a la meva actuació en aquesta fase de la intervenció, vaig arribar a la conclusió, que en algunes activitats em vaig sentir pressionada pel fet de que l'estudiant tenia algun control l'endemà i em pensava que no li podia interessar massa l'activitat que li proposava, ja que la imminència del control, feia que vulgués estudiar enlloc de fer l'activitat.
Però, s'ha de dir, que en cap moment van mostrar un rebuig a les activitats que els hi vaig presentar, va ser més una sensació personal meva, que penso que va repercutir ja que vaig tendir a realitzar-la ràpidament i potser no es va poder aprofundir suficientment.
Crec que aquest factor s'hauria de tenir en compte en properes ocasions, per poder aplicar les activitats programades amb calma i amb el suficient temps per poder desenvolupar-les.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada