dilluns, 10 de desembre del 2012

Com afecten els canvis de rutines en els infants amb TDAH

Data: 10-12-2.012

Avui he continuat observant la sessió del noi amb TDAH. L'O. ha arribat bastant neguitós, a l'inici de la sessió la psicopedagoga sempre fa que ensenyi l'agenda de l'escola per planificar quina feina té durant la setmana i ajudar-lo a organitzar-se.
Així, hem vist que per dijous té un control de matemàtiques, concretament del tema de les fraccions.
El mateix O. ha ensenyat a la psicopedagoga un esquema que han fet a l'aula, sobre els procediments habituals en les fraccions.

Al plantejar-li alguns exercicis de fraccions a la pissarra, la psicopedagoga ha insistit en que anés verbalitzant oralment els passos que anava fent per resoldre les operacions entre fraccions. Aquest aspecte li ha costat molt, es mostrava molt impulsiu, en ocasions no explicava el que estava fent, en d'altres ocasions realitzava correctament el procediment, però s'equivocava al realitzar l'operació, etc.

Hem valorat amb la psicopedagoga que tenia adquirit els procediments mecànics per resoldre les fraccions, però que la dispersió, la manca d'atenció i la impulsivitat repercutien en el resultat final. Normalment, li costa centrar l'atenció, però avui ha estat tota l'estona molt dispers, amb necessitat d'aixecar-se de la cadira, distraint-se amb qualsevol cosa, etc.

La psicopedagoga m'ha comentat, com afecta a aquests alumnes i als nens/es en general el fet de trencar les rutines i hàbits, després de tants dies de festa, costa que tornin a situar-se, em comentava també el fet dels 15 dies de vacances de Nadal, que en ocasions provoca un petit retrocés.

Us adjunto un enllaç on es fa referència a una sèrie de recomanacions per abordar el temps de vacances amb els nens/es amb TDAH, el text fa referència a les vacances d'estiu, però penso que el que hi diu també es pot adaptar per les vacances de Nadal.
http://pequelia.es/78764/el-verano-afecta-a-los-ninos-con-tdah/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada