Us faig cinc cèntims, del pla que he elaborat.
TÍTOL DEL PROJECTE
Com estudio i afronto
els exàmens? Quines estratègies i habilitats d’estudi em poden ajudar?
Es tracta de
dissenyar, elaborar i dur a la pràctica un programa per treballar les estratègies d’estudi i l’autoconcepte.
DESCRIPCIÓ DEL TEMA DEL PROJECTE
Aquest projecte
s’emmarca en l’àmbit d’educació bàsica de 0-18 anys, concretament en el centre
privat de psicologia, logopèdia i psicopedagogia anomenat Grao’ns on estic
realitzant el pràcticum.
Es pretén oferir
als professionals del centre privat, un recull d’activitats que promoguin entre
els adolescents l’ús de les tècniques d’estudi, a través del raonament i
l’anàlisi sobre la conveniència de la seva utilització en funció de diferents
factors personals, ambientals, de la demanda de la tasca, etc. promovent
d’aquesta manera la presa de decisions de forma estratègica. El projecte també
inclou una sèrie d’activitats encaminades a treballar l’autoconcepte dels
adolescents i diverses estratègies per afrontar
els exàmens.
Per tal de portar
a la pràctica el projecte plantejat, es duran a terme les activitats proposades
en dos adolescents que presenten dificultats d’aprenentatge i que assisteixen
al centre i que he pogut anar observant al llarg del pràcticum I. D’aquesta
manera, es podrà analitzar els punts forts i febles del programa i pensar en
les modificacions que se’n poden derivar.
RAONS DE LA
SEVA TRIA, INTERÈS I PROSPECTIVA
Al llarg
del Pràcticum I vaig poder realitzar una observació detallada de la metodologia
que utilitzen les diverses professionals del centre. Vaig poder comprovar com
procuraven no únicament centrar-se en l’ensenyament de diferents tècniques
d’estudi, sinó que promovien que els adolescents analitzessin quina tècnica
d’estudi era més convenient segons el tipus d’habilitat cognitiva que requeria
la tasca que havien de realitzar. Aquest fet em va fer adonar de les
dificultats que acostumaven a presentar els adolescents per aprendre a aplicar
les tècniques d’estudi d’una manera reflexiva. Arrel d’això, i comentant
juntament amb la meva tutora de pràctiques del centre, vaig considerar adient
elaborar un projecte que poguessin aplicar totes les professionals del centre i
que abordés diverses dimensions com per exemple: els aspectes emocionals, (com
treballar l’autoestima, l’ansietat davant dels exàmens...) les estratègies
d’estudi (les tècniques d’estudi, com prendre decisions...), etc.
El projecte
es plasmarà en un document que recollirà diferents recursos i activitats per
treballar els aspectes comentats, d’aquesta manera, les professionals podran
utilitzar el document com un suport més a la seva tasca. I el fet d’aplicar el
projecte en dos adolescents concrets, permetrà dur-lo a la pràctica i analitzar
els aspectes que s’han de millorar o modificar. Cal dir, que la idea és que
aquest projecte es pugui revisar al cap d’un temps per les professionals del
centre i anar ampliant la informació que s’hi recull a través de l’experiència
obtinguda al llarg de l’aplicació del projecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada